Vecka trettiosju.

Som jag nämnde lite förra veckan så försöker jag dra ned lite på tempot nu, minska antalet måsten och ha tid till att göra saker jag mår bra av. Helt enkelt vara lite egoistisk. Minska antalet möten och tider att passa och gå lite mer på feeling. Ska bli spännande att se hur det kommer gå, är ju ett stort fan av planering.. Och mastiga to-do-listor.

Denna vecka kommer nog se ut så här..

MÅNDAG: Inledde med ett rejält stavgångsintervallpass på bandet hemma (hej endorfinkick de lux!), sen några timmar på kontoret (där jag är nu) och sen måste jag uträtta några ärenden på stan innan jag ska försöka åka hemåt lite tidigare än vanligt. I eftermiddag ska jag prova att cykla, får se hur magen reagerar på det! Sen en lugn kväll hemma.

TISDAG: Ska försöka träna lite på morgonen och jobba någon timme före lunch för efter lunch kommer syrran med lillgrisen Nils (min systerson) och då ska vi nog hänga runt lite på stan. På sena eftermiddagen har vi vår första föräldragruppsträff… MAXAT! 😍

ONSDAG-TORSDAG: Emil drar till Stockholm på jobb i två dagar, så jag och syrran får sysselsätta oss själva. Kommer jobba så lite jag kan och hoppas på bra väder så att vi kanske kan ta en tur till fjällen…

FREDAG: Tidig morgonträning före rutinbesök hos barnmorskan, brunch på stan med syrran och sen ska vi lyxa tillsammans med duotid hos frisören - lyxigt värre! Sen tar vi helg.

HELGEN: Ska vi bara vara tillsammans med syrran, hennes Anton och lilla Nils. Mysa, träna och äta gott. Som jag ser framemot det!

… så ni ser ju själva, i vanliga fall hade varje dag varit maxad av jobb och möten och träning, men nu försöker jag i alla fall. Ambitionen är att dra ner på tempot. Sen får vi se hur bra jag mår av att ta det piano. Lika bra att prova på!

VECKANS TRÄNING: Jag börjar bli lite mer begränsad i vad jag kan göra, så jag måste verkligen använda min fantasi för att fortfarande få till träning som jag blir nöjd med och får en liten endorfinkick av.

  • 3 styrkepass

  • 1 tröskelpass (det jag gjorde i morse: stavgång på bandet 5min-10min-15min-10mmin-5min)

  • 1-2 längre lugna pass (2h+)

  • 1-2 “vanliga pass”, dvs pass i det tempo jag pallar för dagen i 45-60min alt ett kortare intervallpass (5 x 6min)

… hej helt slut å hög på endorfiner! 😍

… hej helt slut å hög på endorfiner! 😍

Jag vill ju inte heller köra alltför hårt just nu, utan tröskel räcker i intervallform och jag vill inte heller köra för långa pass (blir lätt tom på energi) men stavgång på bandet och styrketräning går fortfarande riktigt bra. Även rullskidor skejt har gått bra, ska prova det i morgon tror jag!

Nu - behöver dagens dos av koffein och sen ska jag verkligen ta tag i alla måsten…!

Anna